Wróć do listy

Serdecznie zapraszamy na konferencję podsumowującą dwuletni projekt o współdecydowaniu młodych ludzi o przestrzeniach szkolnych w Warszawie.

W PROGRAMIE:
-Jak powinna wyglądać nowoczesna i funkcjonalna przestrzeń szkolna? Najnowsze trendy w projektowaniu przestrzeni szkolnej – arch. Urszula Szabłowska (Mazowiecka Okręgowa Izba Architektów RP), Mikołaj Jarosz (SG Ecophon PL)
– Warszawska przestrzeń szkolna: jaka jest, jak ją zmienić? Prezentacja dobrych praktyk uczestników i uczestniczek projektu „Rozprzestrzeń Szkołę”
– Jak zmieni się warszawska przestrzeń szkolna w najbliższych latach? Panel dyskusyjny z udziałem:
Mirosława Sielatyckiego – zastępcy dyrektora Biura Edukacji Urzędu m.st. Warszawy, Moniki Komorowskiej – naczelnik wydziału w Biurze Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy, Weroniki Matyki – przewodniczącej Młodzieżowej Rady m.st. Warszawy, Krzysztofa Skolimowskiego – zastępcy burmistrza Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy

Zapraszamy do udziału w grupach warsztatowych:
– Jak spersonalizować szkołę? O tym, czy wszystkie szkoły muszą wyglądać tak samo
– W jaki sposób urządzić przestrzeń w „typowej” szkole?
– W jaki sposób mogę współdecydować o przestrzeni szkolnej?
– Kolory i estetyka, czyli jak przestrzeń wpływa na ludzi
– Remont w szkole – o wadze konsultacji

Patronat nad wydarzeniem objęła Mazowiecka Okręgowa Izba Architektów RP. Projekt współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa.

Prosimy zgłaszać swój udział w konferencji na adres mailowy paulina.kowalczyk@civispolonus.org.pl

Rozprzestrzeń Szkołę to projekt realizowany przez Fundację Civis Polonus od sierpnia 2015 roku. Celem projektu jest umożliwienie młodym ludziom wpływu na wygląd i funkcjonalność przestrzeni szkolnej, tak by była ona dostosowana do ich potrzeb. W wielu szkołach udało się doprowadzić do realnej zmiany tej przestrzeni, dzięki zaangażowaniu młodzieży i wsparciu różnych osób dorosłych. W trakcie realizacji projektu szukaliśmy odpowiedzi na kilka kluczowych pytań: Czy sposób zagospodarowania przestrzeni w szkole odpowiada na potrzeby uczniów i uczennic? Jak wykorzystać przestrzeń, aby służyła współpracy i swobodnej dyskusji? Czy w szkołach istnieją miejsca do wspólnego działania? Kto decyduje o kształcie przestrzeni szkolnej?