Wróć do listy

 

Cel projektu:

promocja czytelnictwa wśród młodych ludzi poprzez realizację kampanii online na rzecz czytelnictwa zaprojektowanych i zrealizowanych przy udziale młodzieży.

Zrealizowane działania:

⇒ 2-dniowe szkolenie wprowadzające
Na szkoleniu wspólnie zaplanowaliśmy kampanię promującą czytelnictwo dla ośmiu bibliotek włączonych do projektu. Rozwinęliśmy kompetencje bibliotekarzy i bibliotekarek w zakresie  metod pracy z młodzieżą i podzieliliśmy się dobrymi praktykami w zakresie rozwijania w bibliotece młodzieżowego wolontariatu.

⇒ Powołanie grupy młodzieżowej
Przy bibliotekach powołano grupy młodzieży. Potraktowano ich jako doradców, którzy pomogli bibliotekom  zidentyfikować najważniejsze zainteresowania i dylematy młodych ludzi oraz najlepsze sposoby dotarcia do nich. Wspólnie z młodymi dopracowano szczegóły kampanii.

⇒ Kampania promująca czytelnictwo
Przy współpracy z grupą młodzieżową przeprowadzono kampanie online. W ramach kampanii odbyły się spotkania z ekspertami w różnych tematach wskazanych przez młodzież.  Eksperci podzielili się z młodymi swoją wiedzą i doświadczeniem, zachęcili do sięgnięcia po wartościową literaturę i polecili ciekawe treści dostępne w Internecie. Do udziału w tych spotkaniach grupy młodzieżowe zaprosili swoich rówieśników.

⇒ Wsparcie eksperckie
W czasie projektu zapewniliśmy bibliotekom wsparcie merytoryczne. Wspólnie z nimi przeszliśmy przez proces wdrażania kampanii. Podczas grupowych spotkań wspierających doszło do wymiany doświadczeń między bibliotekami. Bibliotekarze  Będziecie korzystali tez z indywidualnego wsparcia ekspertów.

⇒ Promocja kampanii na rzecz czytelnictwa
Fundacja Civis Polonus opracowała publikację, w której przedstawiła kampanie zrealizowane w projekcie.

Okres realizacji projektu: czerwiec – październik 2020 r. 

 


Do pobrania:

1. Publikacja „Kampanie online na rzecz czytelnictwa młodzieży” – wersja podstawowa

2. Publikacja online – wersja dla osób z dysfunkcją wzroku

3. Informacja o naborze do projektu

 


PATRONAT: