Cel projektu:
promocja czytelnictwa wśród młodych ludzi poprzez realizację kampanii online na rzecz czytelnictwa zaprojektowanych i zrealizowanych przy udziale młodzieży.
Zrealizowane działania:
⇒ 2-dniowe szkolenie wprowadzające
Na szkoleniu wspólnie zaplanowaliśmy kampanię promującą czytelnictwo dla ośmiu bibliotek włączonych do projektu. Rozwinęliśmy kompetencje bibliotekarzy i bibliotekarek w zakresie metod pracy z młodzieżą i podzieliliśmy się dobrymi praktykami w zakresie rozwijania w bibliotece młodzieżowego wolontariatu.
⇒ Powołanie grupy młodzieżowej
Przy bibliotekach powołano grupy młodzieży. Potraktowano ich jako doradców, którzy pomogli bibliotekom zidentyfikować najważniejsze zainteresowania i dylematy młodych ludzi oraz najlepsze sposoby dotarcia do nich. Wspólnie z młodymi dopracowano szczegóły kampanii.
⇒ Kampania promująca czytelnictwo
Przy współpracy z grupą młodzieżową przeprowadzono kampanie online. W ramach kampanii odbyły się spotkania z ekspertami w różnych tematach wskazanych przez młodzież. Eksperci podzielili się z młodymi swoją wiedzą i doświadczeniem, zachęcili do sięgnięcia po wartościową literaturę i polecili ciekawe treści dostępne w Internecie. Do udziału w tych spotkaniach grupy młodzieżowe zaprosili swoich rówieśników.
⇒ Wsparcie eksperckie
W czasie projektu zapewniliśmy bibliotekom wsparcie merytoryczne. Wspólnie z nimi przeszliśmy przez proces wdrażania kampanii. Podczas grupowych spotkań wspierających doszło do wymiany doświadczeń między bibliotekami. Bibliotekarze Będziecie korzystali tez z indywidualnego wsparcia ekspertów.
⇒ Promocja kampanii na rzecz czytelnictwa
Fundacja Civis Polonus opracowała publikację, w której przedstawiła kampanie zrealizowane w projekcie.
Okres realizacji projektu: czerwiec – październik 2020 r.
Do pobrania:
1. Publikacja „Kampanie online na rzecz czytelnictwa młodzieży” – wersja podstawowa
2. Publikacja online – wersja dla osób z dysfunkcją wzroku
3. Informacja o naborze do projektu
PATRONAT: