Szkoły:
„Szkolna Autokracja. Raport z badań praktyk edukacji obywatelskiej i demokracji szkolnej w szkołach branżowych pierwszego stopnia w województwie warmińsko-mazurskim.” – Fundacja Civis Polonus, dr hab. Przemysław Sadura oraz Marta Cwalina, Warszawa 2023, publikacja powstała w ramach projektu „Demokracja w branżówkach. Innowacyjne podejście do samorządu uczniowskiego w szkołach branżowych.”
„Samorząd uczniowski. Sposób na wzmocnienie aktywności obywatelskiej i społecznej młodych ludzi na poziomie lokalnym.”, Fundacja Civis Polonus, Warszawa 2022, publikacja w ramach projektu „Mocniejsze NGOsy dla edukacji i aktywności obywatelskiej młodych”.
„Edukacja medialna. Podręcznik”, Fundacja Civis Polonus, Warszawa 2021, publikacja powstała w ramach projektu „ReNews”
„Debata z uczniami – jak nasza szkoła może stać się bardziej zrównoważona?” Scenariusz projektu edukacyjnego.
Załącznik do scenariusza. Fundacja Civis Polonus, Warszawa 2019, publikacja powstała w ramach projektu „Uczymy (się) razem dla rozwoju”.
„Rok szkolny z samorządem uczniowskim” , Fundacja Civis Polonus 2020, publikacja stworzona w ramach projektu „Samorządy mają moc 2”
Dzieci maja głos w sprawach szkoły. Samorządność uczniowski w klasach 1-3, Fundacja Civis Polonus 2020, publikacja stworzona w ramach projektu „Samorząd uczniowski to wszyscy uczniowie”
„Samorządy mają moc. Doświadczenia i pomysły”, Fundacja Civis Polonus 2019, publikacja stworzona w ramach projektu „Samorządy mają moc”
„Jak włączać edukację globalną do codziennej pracy szkoły? Propozycje zagadnień do zrealizowania na lekcjach przedmiotowych w liceum i technikum.” Fundacja Civis Polonus, Warszawa 2019, publikacja powstała w ramach projektu „Uczymy (się) razem dla rozwoju”.
„Dobre praktyki współdecydowania o przestrzeni szkolnej„ Fundacja Civis Polonus, Warszawa 2017 r., publikacja powstała w ramach projektu „Rozprzestrzeń Szkołę”.
„Samorząd uczniowski – szkoła demokracji. Polskie i ukraińskie doświadczenia” (украінською мовою) , Fundacja Civis Polonus, 2017 r.
„Uczymy (się) razem dla pokoju. Scenariusze lekcji i projektów edukacyjnych z zakresu edukacji globalnej.” Fundacja Civis Polonus, Piotr Sienkiewicz, Julia Sienkiewicz, Warszawa 2016, publikacja powstała w ramach projektu „Uczymy (się) razem dla pokoju”.
Aktywny samorząd. Scenariusze lekcji i projektów dotyczących organizacji wyborów i uchwalania regulaminu samorządu uczniowskiego dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej.„,Fundacja Civis Polonus, Piotr Sienkiewicz, Warszawa 2014, publikacja powstała w ramach projektu „Aktywny Samorząd”.
Projekt_Regulamin_wybierania_i_dzialania_samorzadu_SP
Projekt_edukacyjny_Potrzeby_i_problemy_uczniów_SP, 2014
lekcja_Samorząd_uczniowski_scenariusz_SP
lekcja_Samorząd_uczniowski_LO_Tech
lekcje_Prawa_ucznia_lekcja_liceum
„Euro obywatel: Scenariusze lekcji o prawach obywatela UE oraz historii integracji europejskiej dla uczniów szkoły podstawowej.” Fundacja Civis Polonus, Piotr Sienkiewicz, Julia Sienkiewicz, Warszawa 2013, publikacja powstała w ramach projektu „Euro obywatel”.
„Opis modelu działania samorządu szkolnego. Szkoła – przejrzysta przestrzeń publiczna” Fundacja Civis Polonus, Warszawa 2008, publikacja powstała w ramach projektu „Szkoła – przejrzysta przestrzeń publiczna”.
„Samorząd uczniowski. Niezbędnik opiekuna.” Fundacja Civis Polonus.
„Szkoła Obywateli. 10 projektów zachęcających uczniów do aktywności społecznej” Fundacja Civis Polonus, Warszawa 2007, publikacja jest częścią projektu „Szkoła Obywateli”.